Over Dermalogica

OVER DERMALOGICA: WE’RE NOT PRETTY!

Dermalogica is niet mooi, luxueus of vertroetelend; Dermalogica zorgt gewoon voor een gezonde huid! Dit eerlijke merk uit Amerika, dat in 1986 in Los Angeles werd opgericht door de Engelse schoonheidsspecialiste Jane Wurward, is de onbetwiste nummer 1 in professionele huidverzorging in meer dan 80 landen. Hier lees je alles over Dermalogica.

logo_dermologicaAls je een Dermalogica-product op je huid smeert, gebeurt er iets bijzonders. Een gezonde mooie huid krijgt dan een nieuwe betekenis. Dermalogica is niet voor niets wereldwijd de eerste keus van professionele schoonheidsspecialistes en consumenten. Waarom? Omdat Dermalogica zich al sinds 1986 met hart en ziel wijdt aan opleidingen en de innovatie van producten en behandelingen. Met als doel: voor iedereen een mooie gezonde huid. Dermalogica steekt daarom ook geen geld in het plaatsen van dure advertenties, het produceren van luxe verpakkingen of het communiceren van valse beloftes.

ALLEEN DE BESTE INGREDIËNTEN

In Dermalogica-producten zul je nooit gangbare ingrediënten als minerale oliën, lanoline, chemische kleur- en geurstoffen en gedenatureerde alcohol aantreffen. Om de doodsimpele reden dat die stoffen ontzettend slecht zijn voor je huid. Alleen de beste en meeste zuivere ingrediënten worden gebruikt om de gezondheid van jouw huid te verbeteren en te onderhouden. De verpakkingen zijn eenvoudig, doelmatig, hygiënisch en duurzaam.

wholeLine

OPLEIDING ALS BASIS VOOR DE SUCCESS STORY

De Dermalogica succes story begint in 1983 in Los Angeles. Schoonheidsspecialiste Jane Wurwand heeft een solide opleiding in Engeland afgerond en ontdekt dat haar Amerikaanse collega’s veel minder vakbekwaam zijn dan zij. Totaal onbekend met de Amerikaanse wereld van ‘beauty therapists’ ontdekt ze dat er in Amerika ook geen enkele vervolgstudie voor gezichts- en lichaamsbehandelingen bestaat. Ze besluit tot oprichting van haar eigen opleidingsinstituut ‘The International Dermal Institute’ (IDI).

HET ONTSTAAN VAN DERMALOGICA IN 1986

Na de succesvolle start van het IDI mist Jane Wurwand nog een productlijn die aansluit bij haar opleidingen en die zich volledig richt op een gezonde huid en niet op het verkopen van hoop en beauty (‘een roze crème in een mooi potje met een misleidende verkoopslogan’). De volgende logische stap is dan ook dat ze haar eigen producten gaat ontwikkelen. Zo wordt in 1986 Dermalogica geboren.

treatment_image_groupJane’s visie is van meet af aan duidelijk: ze wil eerlijke producten die de huid verbeteren en gezond maken, zonder irriterende stoffen en ingrediënten die verstoppingen en puistjes kunnen veroorzaken, zoals lanoline, gedenatureerde alcohol, kleurstoffen en parfum. Daarnaast moet Dermalogica alleen verkrijgbaar zijn bij gediplomeerde schoonheidsspecialistes die hun (vervolg)opleiding aan het IDI hebben gevolgd.

Hiermee zorgt Dermalogica midden jaren tachtig voor een geweldige opschudding in de beautyindustrie. Niet alleen omdat het merk de nieuwste hightech ingrediënten gebruikt, maar vooral omdat gangbare grondstoffen niet meer worden gebruikt. Dit is het eerste merk wereldwijd, dat huidverbetering en een gezonde huid boven beauty en glamour stelt.

Naast het weglaten van gangbare ‘ongezonde’ en irritatie-veroorzakende ingrediënten introduceert Dermalogica nog een nieuw element: de gespecialiseerde kennis van de professionele Skin Care Therapist. Dermalogica’s visie is nooit veranderd: een gezonde huid dankzij een professioneel opgeleide schoonheidsspecialist (Skin Care Therapist).

Dermalogica producten worden in de Verenigde Staten geproduceerd en worden niet op dieren getest. Dermalogica is uitsluitend verkrijgbaar bij de gediplomeerde Dermalogica Skin Care Therapist.