Gezonde frappuccino

Lifestyle, Weight loss | Reacties staat uit voor Gezonde frappuccino

Deze zelf gemaakte frappuccino met banaan is een gezonde lekkernij op een warme zomerse dag. Heerlijk fris en verslavend lekker…

Wat heb je nodig voor 2 personen?

  • 200 gram bevroren banaan (ca. 2 bananen)
  • 180 ml melk
  • ijsklontjes
  • 2 koppen koffie (zet voor gebruik minstens 30 minuten in de koelkast)
  • 15 gram eiwitpoeder (optioneel)

Zo maak je het:

  1. Mix de bananen in een blender totdat ze uit elkaar vallen, maar nog geen gladde massa vormen.
  2. Voeg het eiwitpoeder toe en meng tot een gladde massa. Als het mengsel niet glad genoeg wordt, voeg je er wat melk bij. De consistentie moet zijn: net te zacht voor bananenijs en te dik voor een milkshake.
  3. Mix de koffie en de ijsklontjes in de blender; als het begint te schuimen is het tijd om het bananenmengsel erbij te doen en opnieuw te mixen.En klaar! Super simpel. ;-)Schenk de frappuccino in een groot glas, pak een rietje erbij en strooi er eventueel wat kaneel of cacao bovenop. Cheers.

154 kcal per glas
vet 0,3 gr
eiwit 4,6 gr
koolhydraten 23,1 gr
vezels 2 gr

Ik ben natuurlijk heel benieuwd naar jouw resultaat en ervaring. Deel je ’t met me op Facebook? ?